Vyvíjíme nový typ brýlového šoupátka
Projekt brýlových šoupátek pro petrochemii
Naším cílem je vyvinout nový typ brýlového šoupátka pro náročné prostředí petrochemie s označením C62.3 typ 139Z. U navrhovaného prototypu světlosti DN 2000 jsme kvůli vysoké teplotě a agresivitě média použili speciální materiály a žáruvzdorné vyzdívky průtoku. Armatura je navrhována s ohledem na budoucí koncové zákazníky ve dvou provedeních, dle standardů EN i ASME.
V rámci tohoto projektu úzce spolupracují inženýři a technici ARMATURY Group a ZMK Technologies. Cílem je rozšířit nabídku armatur pro petrochemii o nový, vysoce specializovaný typ armatury, který v současnosti skupina Vexve Armatury Group nenabízí.
Technická specifikace armatury
Armatura je navrhována pro umístění do horizontálního potrubí s přesunem rámu taktéž v horizontálním směru. Pracovní látkou mohou být spaliny s nečistotami s provozní teplotou 780 °C, která může krátkodobě vzrůst až na 900 °C, pracovní tlak 0,2 bar. Z důvodu vysoké teploty média je průtok armatury opatřen speciální izolací a žáruvzdornou vyzdívkou. Přísun a odsun rámu s oky od sedla je realizován speciálními hydraulickými jednotkami umístěnými vně tělesa, přesun desky s oky pro stav otevřeno a zavřeno zajišťuje elektropohon s převodovkou.
Tento typ armatur se standardně používá v rafinériích u FCC jednotek k uzavření spalinového potrubí z důvodu údržby nebo odstávky provozu. Armatura je navržena také pro havarijní uzavření potrubí v případě nenadálé události.
Návrh prototypu finišuje
V minulém roce byly úspěšně dokončeny dvě etapy projektu – průzkum trhu se specifikací zadání a také vytvoření kompletního 3D modelu návrhu armatury. V tomto roce jsme zpracovali kompletní výrobní dokumentaci, provedli pevnostní a teplotní výpočty, připravili technologii výroby a svařování a vypracovali výrobní postupy. Těší nás, že vám již nyní můžeme představit nový produkt, jehož vývoj se blíží k úspěšnému konci. Věříme, že nový typ brýlového šoupátka přinese svým budoucím zákazníkům přidanou hodnotu v podobě bezúdržbového provozu s dlouhou životností.
Pro více
informací:
Pavel Heider, konstruktér