Načítání obsahu...
Aktuality
Aktuality

Brýlová šoupátka ARMATURY Group pro vysokou pec v Linci

Společnost ARMATURY Group vyrobila pro vysokou pec v rakouském Linci dva kusy brýlových šoupátek, jejichž celková hmotnost přesáhla 18 tun. Zakázku na dodávku těchto hutních armatur získala firma v loňském roce. Nyní jsou již brýlová šoupátka zabudována do plynovodu pro vysokopecní plyn o světlosti DN 1800 a DN 800.

Konstruktéři ARMATURY Group museli navrhnout taková šoupátka, aby splňovala náročné podmínky hutního provozu na vysoké peci. Pracovním médiem je agresivní vysokopecní plyn s teplotou 80 °C a maximálním tlakem 0,25 bar. „Zákazník požadoval provést speciální vnitřní nátěr o větší síle, aby byl odolný vůči tomuto agresivnímu médiu. Navíc všechny díly, které nebylo možné natřít tímto speciálním nátěrem, musely být vyrobeny z nerezavějící oceli,“ popisuje zajímavou zakázku technický ředitel ARMATURY Group Petr Heider.

 Obě šoupátka jsou ovládána pomocí soustavy speciálních hydroválců, která jsou navíc rozdělena na dva okruhy. Jeden okruh je v činnosti a druhý je rezervní pro případ poruchy funkčního okruhu. Hydraulické válce jsou připojeny k centrálnímu rozvodu hydrauliky. Těsnící deska se přesouvá za pomoci převodu, řetězového kola a řetězu ručně.

 „Zkreslení dokumentace pro brýlové šoupátko je vždy velmi náročné a trvá dlouhý čas. To větší z dodaných šoupátek o světlosti DN 1800 bylo skutečným obrem,“ říká s nadsázkou konstruktér ARMATURY Group Jiří Baron a pokračuje: „Armatura váží přes 12 tun, je vysoká téměř čtyři metry a včetně konzoly pro odsun vík dosahuje délky 9,3 metru! Takovou armaturu je náročné nejen nakreslit, ale i vyrobit a manipulovat s ní. Když spočítám všechny díly, ze kterých je brýlové šoupátko DN 1800 vyrobeno, dostanu číslo 3394 kusů součástek.“

 Konstruktérům ARMATURY Group se tento nelehký úkol podařilo splnit. Martin Krella konstruoval to menší z dvojice dodaných šoupátek o světlosti DN 800, Jiří Baron pak společně s kolegou Janem Gratzou kreslili to větší o světlosti DN 1800. Firma ARMATURY Group je jediným výrobcem speciálních hutních armatur v České republice. Její dodávky směřují do hutních provozů v tuzemsku, dále na Slovensko, do Ruska, Polska, ale také například do Jižní Ameriky.  

Zpět na články
Líbil se Vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli!  
Nová organizace obchodu – představujeme vedoucí manažery

Nová organizace obchodu – představujeme vedoucí manažery

S novým rokem přišla již dříve zmiňovaná změna v organizaci obchodu v ARMATURY Group. Vedení skupiny Vexve Armatury Group, jejíž součástí ARMATURY Group je, přijalo na jaře roku 2021 novou strategii skupiny na roky 2021-2024. Mezi hlavní body strategie patří přesné vymezení oblastí, ve kterých se skupina bude do budoucna dále rozvíjet. Je to těchto pět průmyslových segmentů: plyn, energetika, hutnictví, teplárenství a petrochemie.
Nová organizace obchodu – představujeme vedoucí manažery
Rok 2021 pohledem statistik

Rok 2021 pohledem statistik

Jak vypadal rok 2021 v ARMATURY Group? Kam se nejvíce vyváželo a které armatury jsou nejprodávanější? Přesně to vám prozradíme v tomto článku, kde se podíváme na rok 2021 v ARMATURY Group z pohledu statistik.
Rok 2021 pohledem statistik
Šoupátka velkých světlostí reprezentují ARMATURY Group v Nizozemsku

Šoupátka velkých světlostí reprezentují ARMATURY Group v Nizozemsku

Společnost ARMATURY Group v roce 2021 obdržela velmi významnou zakázku, a sice na dodávku 23 kusů šoupátek S33.4, v dimenzích od DN 1000 až DN 1400. Zákazníkovi, kterým je společnost TATA Steel v nizozemském Ijmuidenu, byla tato zakázka expedována na konci roku.
Šoupátka velkých světlostí reprezentují ARMATURY Group v Nizozemsku
A zase ten vodík!

A zase ten vodík!

Vodík stále patří mezi nejdiskutovanější témata současnosti, a dotýká se celého světa. ARMATURY Group také dbá na životní prostředí a podporuje každý projekt, který se týká přechodu na zelenou. Součástí těchto projektů je i Vodíková strategie pro podporu klimaticky neutrální Evropy. A tak se ve společnosti stále častěji setkávají s požadavky na armatury, které budou vyhovovat vodíkovému provozu.
A zase ten vodík!