Načítání obsahu...
Aktuality
Aktuality

ARMATURY Group zlatým partnerem Formula Student VŠB-TUO

Formula Student je prestižní mezinárodní soutěž, ve které studenti technických vysokých škol po celém světě porovnávají síly při vývoji, konstrukci a následných závodech vozů formulového typu. Této soutěže se zúčastní i tým VŠB-TUO se svou závodní formulí s názvem Vector 03. Jedním ze zlatých partnerů projektu Formula Student VŠB-TUO je i společnost ARMATURY Group, která studentům pomáhá se zásadní konstrukcí formule, a to výrobou rámu.

V současnosti je rám formule svařen a chybí už jen pár drobných, ale náročných úprav. Tým studentů se rozhodl pro použití ocelového rámu s karbonovou karoserií. Novinkou letošního ročníku však byla konstrukce z ocelových trubek. Podmínkou je dosáhnout co nejnižší hmotnosti a proto musely být použity tenkostěnné trubky (např. Ø25 x 1,5 mm).

„Studenti nám zamotali hlavu hned v začátku projektu, když přišli s prvními výkresovými návrhy. V rámu jsou použity tři rozměry trubek ze tří různých jakostí. Hned nám bylo zřejmé, že výroba nebude tak jednoduchá jak s opracováním, tak i se svařováním. Začaly nás trápit naše výrobní možnosti s vytvořením tak složitých průniků trubek. Takový výrobek jsme tady ještě nevyráběli! S problematikou průniků se vypořádal programátor pan Dvořák, který vytvořil CNC programy pro výrobu asi 80 ks trubek, které se následně frézovaly na horizontce WFT 12. Jiný stroj tyto průniky totiž nedokázal opracovat. Pod vedením hlavního montéra Jaroslava Šupíka se nám rám začal před očima pomalu skládat. Obráběči provedli přesnou práci a trubky začaly do sebe zapadat jako skládanka z lega,“ popisuje garant projektu za společnost ARMATURY Group paní Ing. Ludmila Hoňková.

Jedinou možnou technologií svařování na tak precizní práce je technologie svařování TIG. „Svářeč pan Ondrášek předvedl precizní práci. Musel měnit druh přídavného materiálu s ohledem na jakost základního materiálu trubek a střídat polohy svařování, aby svary odpovídaly dobré vizuální kontrole, nenarušily tvar a celistvost konstrukce. Povedlo se nám vyrobit rám s přesností do 1 mm! Byl vybrán správný tým pracovníků, kteří dokázali splnit náročné zadání studentů, všichni pracovali se zápalem a nadšením,“ dodává Ludmila Hoňková. Spolupráce se studenty stále probíhá. Řeší se různé technické detaily, při kterých pracovníci ARMATURY Group rádi předávají studentům své zkušenosti při výrobě.

Vyvrcholením soutěže jsou samotné závody. Tým VŠB-TUO se pro sezónu 2017 zúčastní dvou závodů - Formula Student East v Maďarsku (20. - 23. 7. 2017) a Formula Student Czech Republic (2. - 7. 8. 2017). Vítězný tým bude zvolen na základě bodového hodnocení absolvovaných závodních disciplín. Hodnocen bude jak design formule, cena a prezentace týmu, tak i kvalita podvozku, zrychlení vozu, ovladatelnost, brzdění a celková funkčnost a spolehlivost vozu. Vůz bude porovnán s návrhy konkurence a jen ten nejlepší se dočká "sériové výroby."

 

Týmu VŠB-TUO držíme palce a věříme, že Vector 03 v soutěži zaboduje.

Zpět na články
Líbil se Vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli!  
Výstavba evropských strategických projektů v plném proudu

Výstavba evropských strategických projektů v plném proudu

V rámci projektů zajišťujících energetickou stabilitu Evropské unie v oblasti dodávek ropy a paliv se společnost ARMATURY Group účastní výstavby přepravních potrubních a skladovacích systémů společnosti PERN S.A.
Výstavba evropských strategických projektů v plném proudu
Jaké jsou ventily, kdy je použít a kdy zvolit jinou armaturu

Jaké jsou ventily, kdy je použít a kdy zvolit jinou armaturu

Ventil je potrubní průmyslová armatura, která slouží k uzavírání či regulaci průtoku média v potrubí. Přestože se ventily vyrábějí ve světlostech od DN 10 do DN 200 pro tlakové řady od PN 10 do PN 400, ve většině případů se používají pro menší dimenze potrubí do DN 50, zejména pak v energetice. Nad DN 50 záleží na posouzení projektanta, zda použije právě ventil nebo jiný typ armatury.
Jaké jsou ventily, kdy je použít a kdy zvolit jinou armaturu
TRIM 8 jako standard pro šoupátka S33

TRIM 8 jako standard pro šoupátka S33

Základní verzi litého klínového šoupátka typu S33 v provedení z uhlíkové oceli v tlakových řadách PN 16-40 vám většina světových výrobců dodá v provedení TRIM 1 dle API 600, což znamená, že na sedlech a klínu je tvrdonávar 13Cr. V ARMATURY Group jsme v minulosti tento standard také dodávali, nicméně na sebe klademe velké kvalitativní požadavky, a proto jsme se rozhodli, že našim standardem bude provedení návarem Stellit 9 na sedlech a tvrdonávar 13Cr na klínu, neboli TRIM 8.
TRIM 8 jako standard pro šoupátka S33
20 let ARMATURY Group - co je největší devízou firmy

20 let ARMATURY Group - co je největší devízou firmy

V letošním roce si připomínáme 20 let fungování společnosti ARMATURY Group. Od začátků fungování akciové společnosti v roce 2000 se z malé regionální firmy stal lídr na trhu průmyslových armatur.
20 let ARMATURY Group - co je největší devízou firmy