Načítání obsahu...
Aktuality
Aktuality

ARMATURY Group při odhalení FORMULE Student – Vector 5

Letos je to již třetí rok, co podporujeme projekt Formula Student. Naše spolupráce byla, ve srovnání s minulým rokem, mnohem rozsáhlejší. Začínalo se úplně od začátku: konstruoval se zcela nový rám!

Studenti na nás každým rokem zvyšují požadavky – přicházejí s novými prvky a nároky na přesnější práci. První informace o nové konstrukci se na nás přenesly v listopadu loňského roku. Seznámili jsme se s novými studenty, kteří na projektu pracovali.

Cíl: snížit hmotnost rámu

Celá koncepce konstrukce rámu se výrazně lišila od předchozích. Cílem studentů bylo snížit hmotnost celého rámu a upravit rozměry. Letos je rám tvořen ocelovou konstrukcí z trubek stejné jakosti materiálu 25CrMo4. Trubky se pouze lišily v síle stěny, aby se dosáhlo optimální tuhosti a hmotnosti rámu.

Nejprve se provedly ohyby trubek v požadované přesnosti. S ohledem na malou sílu stěny trubek to nebyl úkol jednoduchý. Následovala práce na 3D modelech jednotlivých průniků trubek a složitějších uzlů. Modely dodávali studenti ve 3D formátu a programy na opracování se tvořily v technologii AG. Následně se opracovávaly na VST 12. Na celém rámu muselo být zajištěno perfektní zapasování jednotlivých uzlů, abychom docílili požadovaného tvaru.

Jaká příprava, takový výsledek

Největší a nejkomplikovanější změny byly na zadní části rámu, jelikož zde bylo nahuštěno v malém prostoru hodně uzlů. I přes tyto komplikace se rám povedl svařit s minimálními deformacemi a zajistit tak kvalitní a pevné svarové spoje. Bohužel u této činnosti se projevily organizační nedostatky a malé zkušenosti studentů s výrobou.

Při spolupráci bylo velkou komplikací, že velká část týmu již byla jiná než v době, kdy jsme spolupracovali na prvním rámu. Přístup k řešení jednotlivých svařovaných uzlů byl odlišný. Studenti si nepředali postřehy svých předchůdců z výroby, které musely být dodrženy, abychom byli schopni jednotlivé díly kompletovat. Tady se opravdu potvrdila věta „jaká příprava, takový výsledek a průběh“. Díky trpělivé práci studentů a pracovníků AG se vše podařilo dotáhnout ke zdárnému konci.

Následující etapou byla výroba držáků pro uchycení zavěšení kol, motoru a dalších částí formule. Polotovary byly vyrobeny z plechu dělením technologií vodního paprsku a ty byly následně opracovány podle programů na MCV1270 a přivařeny k rámu. Jednou z posledních zkoušek bylo vložení motoru do rámu a ověření, zda vše je na svém místě. Tryskáním celého svařeného rámu se ukončily práce v naší firmě.

Poděkování z TU Ostrava

Rám se předal týmu Formule a ti již začali s kompletací a přípravou na závody. Od ředitele Institutu dopravy a manažera Formula TU Ostrava Doc. Ing. Aleše Slívy, Ph.D. jsme obdrželi poděkování za pomoc při vývoji a za samotnou realizaci výroby rámu studentské formule, prototypu č. 5  – VECTOR 05. Nyní již proběhlo oficiální odhalení formule v prostorách auly v areálu Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava a my přejeme studentům hodně úspěchů při závodech.


Foto: Petr Sznapka


Zpět na články
Líbil se Vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli!  
Výstavba evropských strategických projektů v plném proudu

Výstavba evropských strategických projektů v plném proudu

V rámci projektů zajišťujících energetickou stabilitu Evropské unie v oblasti dodávek ropy a paliv se společnost ARMATURY Group účastní výstavby přepravních potrubních a skladovacích systémů společnosti PERN S.A.
Výstavba evropských strategických projektů v plném proudu
Jaké jsou ventily, kdy je použít a kdy zvolit jinou armaturu

Jaké jsou ventily, kdy je použít a kdy zvolit jinou armaturu

Ventil je potrubní průmyslová armatura, která slouží k uzavírání či regulaci průtoku média v potrubí. Přestože se ventily vyrábějí ve světlostech od DN 10 do DN 200 pro tlakové řady od PN 10 do PN 400, ve většině případů se používají pro menší dimenze potrubí do DN 50, zejména pak v energetice. Nad DN 50 záleží na posouzení projektanta, zda použije právě ventil nebo jiný typ armatury.
Jaké jsou ventily, kdy je použít a kdy zvolit jinou armaturu
TRIM 8 jako standard pro šoupátka S33

TRIM 8 jako standard pro šoupátka S33

Základní verzi litého klínového šoupátka typu S33 v provedení z uhlíkové oceli v tlakových řadách PN 16-40 vám většina světových výrobců dodá v provedení TRIM 1 dle API 600, což znamená, že na sedlech a klínu je tvrdonávar 13Cr. V ARMATURY Group jsme v minulosti tento standard také dodávali, nicméně na sebe klademe velké kvalitativní požadavky, a proto jsme se rozhodli, že našim standardem bude provedení návarem Stellit 9 na sedlech a tvrdonávar 13Cr na klínu, neboli TRIM 8.
TRIM 8 jako standard pro šoupátka S33
20 let ARMATURY Group - co je největší devízou firmy

20 let ARMATURY Group - co je největší devízou firmy

V letošním roce si připomínáme 20 let fungování společnosti ARMATURY Group. Od začátků fungování akciové společnosti v roce 2000 se z malé regionální firmy stal lídr na trhu průmyslových armatur.
20 let ARMATURY Group - co je největší devízou firmy